Report z Take Control se State Of Mind od Hackena

Nový Zéland v Praze, jeden z předních světových talentů DnB na turné. Nejlepší klubová DnB akce roku 2006 našlapuje k dalšímu vítězství. Hodí jí i HackenAlien svůj klacek pod nohy, nebo jí provolá slávu jako vždy? Hackenův metastázovaný report poprvé s diskusí! Čtěte, doplňujte a urážejte!


3. 4. 2007, publikoval shadowbox

TEXT: HACKEN ALIEN
FOTO: LENKA pro Techno.cz

Celý fotoreport zde.

Nebylo nehezky, stejně jako nepršely blesky. Jasně shodli jsme se, že den odešel a je čas zakročit. Po prvních nesmělých pionýrských pokusech v únoru a poměrně slibných výstupech prvních testů řekli jsme si ANO. Já i on; ona a ona ne. Kde jinde, než na Take Control se State of Mind, jsme měli převzít kontrolu nad stavem své mysli? Svorně spekli jsme rozhodnutí zůstat střízliví. Jako recenzenti jsme nuceni hledat nejen nové úhly pohledu. Po maškarním masakru, který předvedl Teebee na únorové Take Control (zážitky mj. z této akce zhodnotím v kompilačním článku velikonočním), jsme odhodláni nenechat se rozpoltit dopředu jasnou nižší úrovní mixu (oproti Teebeemu) a raději převazujeme uzly na tkaničkách očekávajíce tuhý pošlap.

Hned po vstupu do Abatonu prostor nás nebetyčně rozvlhnul plakát na květnovou Take Control se jménem největším ED RUSH!! Tři minuty jsme brečeli radostí, dvě minuty štěstím a pak jsme si vzpomněli na absenci Green Ice Tea v zadní kapse kalhot a mazali pro něj. Jako vždy přátelské ceny nás objaly na přivítanou a pak už se nás ujaly vnadné a pohledné hostesky, které nás po červeném koberci doprovodily do nadpřízemí, kde věrtel tanečníků již splétal své končetiny do víru xenomorphních beatů. Velmi oceňuji volbu těchto dvou (X.Morph & Blulajta) matadorů brněnského podsvětí, kteří ne nadarmo cestují pod plachetkou RedRum. Zamrzí jen nepřítomnost jejich kolaborátora Buraaka, kterýžto ovládá svou příčnou flétnu způsobem tak smrtícím…(větu si domyslete dle libosti).



„Planých nářků zanech!“ počastoval mě herdou do zad věrný companion Hoppy a kouříce cigaretové kombo ohnul mě u/o zábradlí zpět do vzpřímena. Na znamení své vděčnosti vyžádal jsem si od něj žvýkačku, abychom lépe prokoukli nánosy kvalitní špíny valící se z reproduktorů. Špíny, kterou bych charakterizoval odkazem na hrubózní track seskupení Evol Intent jménem FilthBath (kdo nezná, nechť okamžitě nalezne; např. na breakbeat.co.uk), těžkotonážní anti-šampónoidní horda valících se Spitfirů, v jejichž přítomnosti vám konstantně hrozí přeraz kotníků či penetrace hrudního koše. Masáž, která vás pronabudí. Pokud Elvis hraje tvrdě a nudně, tak tato dvojka si to s vámi rozdá přesně naopak – intensivně a záludněji. Pěkně nás tedy předrozšlapali a tak s neklidem nám vlastním mohli jsme si prokopnout místo do přední řady. Letmý pohled do davu nás usvědčil z přečerpání účtu realističnosti našich očekávání. Jak na srazu abiturientů po padesáti letech: bylo nás dost na to, aby atmosféra byla úžasná, ale ne dost na to, aby na parketu nebylo k hnutí; zkrátka víte, že při pohledu na celkový účet vám zčervená před očima. V takových situacích je mi výše čísla neplatících neposluchačů (o tanci, nedej bože aplausu nemluvě) v backstagi záhadou.

„Snových představ opusť!“ vrátil mě na zem kopem v holeň rozverný L’Enfant Terrible a naše množina směle počala střílet vzduchem ovace na příchod zástupce jižní polokoule. Za zvuku posledních desek warm-up dua našteloval si svůj notebook a beze slova odpálil. Jak kvičící jehňátka v masokombinátu nevěřícně jsme hleděli vstříc běsnícím chřtánům mechanických bestií, které na nás ze své post-apokalyptické zoo pouštěl tento principál protinožských běsů. Kroutil nás skrze – soudím – čím dál oblíbenější program Serato, který funguje velmi podobně jako Final Scratch, kterýžto využívají spíše rovno-beatní djs. Serato se osvědčilo stejně jako v případě vystoupení Baronova, umožnilo pouštět dubplaty a kořenit vše zběsilými mixy (click zabere méně času než manipulace s CD/LP).



Zpět do Abatonu. Zpět do okamžiků, které následovaly odbytí první hodiny po startu posledního březnového dne. Zpět do temné atmosféry hutného opojení továrních beatů, jež s přehledem servíroval mladičký sympaťák. Krvesmilně rubal do nás věci, které v lepším případě mají jméno; rozhodně však osmdesát procent z nich nespatřilo tmu světa na vinylu. Až tak po první čtvrthodince nahodil první rozpoznatelnou věc: Man For All Seasons (Concord Dawn; Chris.Su & SKC remix), aplaus byl jasný, stejně jako reakce na následující all-star-product Standing Room Only. Vychutnávaje tento masterpiece byl jsem nucen proti své vůli přemýšlet o roli fotografů na podiu, kteří tam oxidovali hodně přes 45 minut simulujíce práci.
Insultován, naštěstí ne fyzicky, fotografkou, která nedbala mé snahy nebýt rušen jejím objektivem, která ani přes opakovanou (více než sedmkrát je dost ne?) rozhodně nedvojsmyslnou gestikulaci jejím směrem se snažila mě vyfotit. Možná akt vzdoru nebo pomsty, rozhodně však neospravedlnitelná demence. Je tak těžké respektovat právo nebýt focen nebo je už problém si vůbec představit, že by někdo netoužil být zvěčněn? Kolegovi stačilo naznačit jednou a pochopil. Chápu, že na technu se kindersmahy rády fotí, ale..(větu si doplňte dle libosti). Jinak řečeno: stání v první řadě, neznamená, že chci být blíž fotografovi, ale DJovi. Všeho s mírou, končím odstavec.

Skrze reprobedny oblažila na Subtitles vyšlá pecka Dune (State of Mind), kterou následoval neuvěřitelný masakr na němž padnul první rewind. Celé vystoupení byla smršť novinek, která formovala oBSEssions-Subtitles myšlenku realizovanou á la State of Mind. Chytré násilí. Došlo však na dvě pasáže, kdy týpek zahrál známé věci a ty zde popíšu. Rewindovanou pecku následovala přehorázně urychlená smrtící Concussion (Noisia), klasika Deadline (Digital; nový remix, ale ne ten od SBS&Drumsound), jejich druhá velká bomba Real McCoy (State of Mind) a pro změnu postarší Soldiers (Tech-Itch; D-Bridge remix). Nevím, jak skončit tento odstavec. Zkrátka konec první pasáže.

Itinerář reportéra velí v tento moment obrátit pozornost ke struktuře. Zvuk výtečný, není co dodat. Občasně přehrocená hlasitost nevybočila z mezí daných různou hlasitostí desek/tracků. Světla nepřekročila letmý nadstandart, zamrzí jen opakovaná nepřítomnost stroboskopu, který umí správný moment posunout o stupínek výše. Nový mezník však u mě nastavila videoprojekce, která byla tak ostrá, že jsme koketovali s myšlenkou, že to jsou snad obrazovky a ne plátna. Samotná práce VJs byla též příjemně nestereoptypní a svěže věcná. Nicméně až potkám Vje, který předvede lepší práci, než by zvládnul zadarmo MilkDrop z winampu, dám vědět. Analýzu návštěvnictva tentokrát rozhodl jsem se nepáchat. Zmíním údiv nad spánkem jedince na lavici už ve tři a subjektivní pocit, že na Take Control chodí dost dívek s vytříbeným vkusem.



Došlo na Breaka, nové horory od GridlockaStasis (BSE; State of Mind remix), stějně jako na Back To The Jungle (State of Mind) následovanou solidními temnotami z nichž vzklíčila Surreality (State of Mind & Chris.Su), kterou naporcoval Tearing You Apart (Calyx; Gridlock remix), aby jí nelítostně setnul totální gilotinou Vault VIP (Pendulum). Došla slova, počal jekot. Potemněle-hororovou vyfunkovanost Hacksaw (Ed Rush & Optical), kterou jsem snad nikdy naživo neslyšel (o to větší jsem z ní měl Vánoce), posypal instatním práškem disintegrace Kerbcrawlerovsky znějícího tracku, do nějž teasoval Back To Your Roots, což sklidilo pořádné ovace. Nečekal jsem, a ani tomu nic nenasvědčovalo, že zahraje něco od Subfocus či Pendulum, ale překvapil chlapec. Novinku Druggy (Subfocus) proložil téměř neznámou, o to lepší HotLine, skvěle. Do ní známý track s hláškou „This business is pleasure“ a pak mi způsobil přímo extatickou radost novým plodem Opticlova génia Electric Music, který určitě zahraje i Ed Rush.

A vůbec, tak dubplatový set sem neslyšel ani nepamatuju. Zazněly novoty z kuchyně Upbeats, kteří neustále násobí zlo své typické basy, Gridlock pro změnu přidává na hororovém elementu a rozhodně neubírá otáčky, Vicious Circle přibírají více masek zla, samotní State of Mind obsazují stále více poloh a nová Noisia je neuvěřitelná.    Vrchol nastal samozřejmě k závěru, kdy nás po nikým nečekané Outtaspace (M.I.S.T.) všechny vyškvařil do běla (přestože většina z nás byla bílá už předtím) perfektně zamixovaným Sun Kingem (State of Mind), čekal jsem remix a dostal sem rewind. Luxus. Následovala pasáž finálního pekla (nová Noisia – neskutečné), která vyústila v poslední desku více než dvouhodinového setu. Prvotřídní přešleh Real McCoy (Black Sun Empire remix), na kterém padnul poslední třetí rewind, dopářka, ovace a konec. Velmi dobrá práce.

Suki spustil Funky Beats (DnB bootleg) a celkově se s Beastem vydali po tvrdší cestě, než zvolili s Pixiem po Frictionovi, za což jim patří nejen můj dík. Hned z kraje naložili davu komandaturu D.N.A.(Ed Rush & Optical), to už jsem se však rozplýval u baru hledal dech a s přáteli nad výkonem State of Mind, který nám všem udělal velikou radost. Take Control se State of Mind byla výtečná hlavně proto, že hitů bylo poskrovnu, ale tanečního pekla kopec. Rychlé i dlouhé mixy, teasy, výjimečná delikátní selekce temné strany. Za zvuků Universal Truth (Matrix & Futurebound) jsme odcházeli domů s úsměvem nejblaženějším, tak chutná Take Control. Povinností je proto účast každé pravé dnb-hlavy na Ed Rushovi 18.5. na přístí Take Control. Bude to nejlepší. Bez diskuse.