A-Cray: Chystám tracky pro Neosignal i AMCho

Těžko v Česku hledat dalšího producenta s tak rychlým kariérním postupem. Slánský A-Cray se z oblaků neznáma vynořil teprve nedávno. Během krátké producentské kariéry však stihl učarovat jména jako Mefjus, Kasra či Phace. A čekají ho ještě světlejší zítřky.


25. 3. 2014, publikoval Panorama

Jak dlouho vůbec produkuješ? Začalo se o tobě mluvit poměrně záhy a stoupáš raketovým tempem, ale na scéně se už pohybuješ nějaký ten patek.

Skládání samplů za sebe proběhlo už opravdu hodně dávno, ale první track jako takový vzniknul teprve v roce 2010. Jenže to nebylo nic, co by někdo mohl zahrát, a už vůbec ne vydat. Takové věci jsem začal tvořit až o dva roky později. Tou dobou jsem ještě dělal ve Fruity Loops.

Pokud se nepletu, hraješ v kapele na basu. Jakým způsobem tě to ovlivnilo jako producenta? Někteří muzikanti tvrdí, že tradiční hudební vzdělání s elektronickou hudbou nejde příliš dohromady. Že musíš porušovat pravidla, který ti někdo roky vtloukal do hlavy…


Z kapely už jsem nějaký ten pátek venku. Často jsme se neshodovali a navíc se mi krylo vystupování s kapelou a DJské hraní. Myslím, že to ovlivnilo především konkrétní tracky, na kterých jsem zrovna pracoval. Někdy jsem použil stejný nápad v kapele i v produkci. A pravidla? Ta mi spíše pomáhají. Ale s jejich porušováním jsem problém neměl nikdy, ani v kapele. Přecijen mi je do hlavy netloukli moc dlouho.

Jak u tebe probíhá tvůrčí proces? Slyšíš třeba nějakou skladbu a máš potřebu složit něco podobného, nebo spíš vysedáváš u počítače „dokud z toho něco nevyleze“?

Přiznávám, že se dost často snažím něco napodobit. Vždycky to ale dopadne úplně jinak. A pak už se jen čeká na ten výsledek.

Co by sis přál, aby ti někdo před začátkem produkční kariéry řekl?

Abych neztrácel čas s Fruity Loops a začal rovnou s Cubase. Není to horší, ale Cubase mi vyhovuje víc. Ušetřil bych tak spoustu času. Ten přechod u mě trval dost dlouho.



Na kterou ze svých skladeb jsi v současné době nejvíc pyšný, a proč?

Momentálně jsem nejpyšnější na skladbu Untitled Hybrid Tune, která vyjde brzy na Authentic Music. Mefjus ji hrál snad v každém setu. Díky tomu se mi ozvaly labely jako Neodigital, Critical Music, nebo Invisible.

Myslíš si, že budeš za pár let ještě skládat výhradně dnb, nebo tě lákají i jiné žánry?

Lákají a to hodně. Drum & Bass ale pořád jednoznačně vede. Nebráním se každopádně ničemu.

Věk většinou považuju za nepodstatnou číslovku, ale v souvislosti s tvými úspěchy to stojí za zmínku. Kolik ti vlastně je?

Narozen v lednu 1995.

Okej, takže devatenáct. A co je tvůj příští cíl, čeho bys v hudbě rád dosáhl?

Vždycky se snažím posunout se o úroveň dál. Nejprve jsem toužil po djingu pro lidi, následně aby někdo zahrál moji skladbu na akci. Následovalo vydávání na známějších a známějších labelech, hraní na velkých akcích a tak podobně. Konec to zcela určitě nemá. Vždycky se dá jít ještě dál.

Najde se producent, který tě ovlivnil ze všeho nejvíc?

Jednoznačně Mefjus.

A na co se tvoji fanoušci mohou v nejbližší době těšit?

V dubnu vyjde Untitled Hybrid Tune, v květnu bude následovat track Extortion na vinylu Citrus Recordings a blíží se taky vydání hrozně starý věci Untold Stories. Tu objevíte na Terabyte Recordings. Bude následovat release na Neodigitalu, což je asi můj největší úspěch a ještě připravuju single pro A.M.Cho Titan Records. Dál už musím mlčet. 

A-Craye můžete slyšet za­darmo 5. dubna v pražském klubu Storm (událost na Facebooku), vystoupí však ještě 12. dubna ve Slaném na mejdanu s Inside Infem. A checknout lze také A-Crayův nejnovější podcast.