Brooklyn: nepřijde mi fér vystupovat bez novýho materiálu

Brooklyn patří mezi jeden z nejvýraznějších talentů na české hudební scéně.  O to větší škoda je, že z ní jako DJ i producent téměř zmizel. Jeho vytříbenou selekci si ale můžete připomenout 21. listopadu v klubu Storm, kde se společně s Technimatic objeví na Authentic Music Night.


12. 11. 2014, publikoval Panorama

ptal se: Fallen Gemini

Ahoj Lukáši, začneme tradiční otázkou, jak se máš? Nejde na tebe s koncem léta podzimní splín?

Ahoj, podzimní počasí mám moc rád, k práci ve studiu nebo třeba na proběhnutí nabízí ideální podmínky. Nejnáročnější bývá studiové léto, trpí hlavně lidi se spoustou přímotopů v podobě hardwaru (já ho zatím ale naštěstí tolik nemám).

Ty se hudební produkci věnuješ ve velkém, a to i mimo své notoricky známé pseudonymy – Brooklyn a Juanita Juarez. Nabízí se tedy otázka, na čem teď zrovna děláš?

Nejčastěji mě zastihneš při masterování (pravidelněji dělám pár Beatport labelů), občas míchám nebo produkuju pro kapely nebo projekty. Potom míchám reklamy, občas pro ně skládám hudbu nebo dělám sound-design, a produkuju voiceovery. Nějaké pracovní věci mám vystavené na www.lukasturza.com 

Kdysi dávno se tě Anakin v rozhovoru pro Shadowbox ptal na to, jak jsi přišel zrovna na jméno Juanita Juarez, už jsi od té doby vymyslel nějaký kamuflážní příběh? J

Když můj prapraděda pokládal základy pivovarnickýho průmyslu v Brazílii, potkal během dodávky chmelu jednu… Hehe, ne, nemám. J

 

A teď k tomu, co příznivce drum & bassu/elektronické hudby zajímá nejvíc: letos jsi po delší době pustil ven čerstvý materiál, singl Storm In A Teacup/Don’t You Know, i s remixem prvního tracku od Prince Of Tennis. Chystá se toho v nejbližší době víc? Už dlouho se mluví o tvém dalším albu… A budeš odteď tvořit jako Brooklyn83, nebo to byla jenom jednorázovka?

Na zaprášených sektorech disků sedí dost muziky, která čeká na zpracování,  a tak to jednorázovka snad není. Spolupráce s Honzou a Davidem (Volencem) byla dobrá pobídka, Ohm Square a Colorfactory jsem jako malej zbožňoval. Vzhledem k práci, kterou jsem popisoval v druhé odpovědi, je těžší našetřit si místo pro koncentrovanější práci na vlastních věcech.

V dnešní konkurenci a dostupnosti softwaru, samplů, tutorialů a dalších vymožeností to chce opravdu pořádně „vysedět“, aby vzniklo něco smysluplnýho, reagujícího na to, co se ve světě děje, ale zároveň trochu původního…

Když se teď pro změnu ohlédneme za minulostí, čas letí a brzo tomu bude už 10 let, cos vydal jako první český producent singl na UK labelu. Moc následovníků v tomto ohledu nemáš a stále jsi jediný, kdo se kdy „podíval“ na labely Spearhead, Subtitles či Horizons. Jak vidíš současnou tuzemskou produkci? Máš tip na někoho, kdo by to tam (nebo na jiné světoznámé labely) mohl dotáhnout?

Skvěle nás reprezentuje samozřejmě Rido. Plus je tu spousta nových tváří, třeba A-Craye vídám v playlistech těch největších jmen. A jsou tu další… Někdy si říkám, že je trochu škoda, že jsme neměli nějakou českou vlnu se světovým zásahem a vlastním zvukem, jako třeba kdysi Maďarsko v časech Future Sound of Budapest… Dnes je ale scéna ještě o kus globálnější a inkubace nějakýho našeho vlastního zvuku je možná nesmysl.

 

Vždy jsi rád experimentoval a ve své tvorbě odrážel inspiraci z různých žánrů, momentálně je do tohohle trendu drum & bass tak trošku zblázněný, half-time, trap, hip-hop, autonomic…všechny tyhle žánry a tendence v posledních letech v rámci drum & bassu rezonují. Mnozí špičkoví producenti (dBridge, Rockwell, Alix Perez) se teď orientují právě tímto směrem. Je to podle tebe cesta kupředu, aby drum & bass i nadále zůstal relevantní a nezacyklil se?

Tak určitě. J Já se o drumnbass občas docela bál, ale teď mám pocit, že si svojí pozici stylu, kterej jen tak nezmizí, obhájil. Sleduju i velký množství ostatní hudby (dobrý pro přehled o tom, co se zrovna děje, je třeba hypem.com), ale často jsou to hodně intenzivní, vzrušující, ale o to krátkodobější hudební hnutí, který poměrně brzo zanikají (docela by mě zajímalo, kam se posune trap, a co vůbec provede vliv Ameriky v EDM – hodně se mi líbí třeba z USA pocházející Jersey Club nebo novodobý RnB s postupama evropský klubový hudby).

K d&b se vracím jako ke stálici, je to takový benchmark pro všechny ostatní (elektronický) věci, takový ultimátní měřítko, a svým způsobem nevratný postižení. J I když si nemyslím, že by automaticky platilo, že představuje technicky nejdokonalejší produkci a všechno ostatní je proti tomu hračka. Tak to vypadá možná z pohledu někoho, kdo pořádně nezkusil vytvořit důvěryhodný a stylový věci v jiným žánru.

K tvojí otázce – vývoj je důležitej a automatickej, špatný asi je, když začne styl odkazovat jen sám na sebe a takovou destilací z něj nezbyde nic srozumitelnýho pro člověka, který ho slyší třeba poprvé. A to teď díky Sigmě, Freshovi a dalším v hitparádách nehrozí.

Toť vše k produkci, pojďme se teď bavit o hraní. Pokud se nemýlím, listopadové vystoupení v rámci Authentic Music Night s Technimatic bude po zhruba rok a půl dlouhé přestávce. Ani v minulosti jsi pak s hraním co do četnosti nepřeháněl, proč to?

V listopadu mám pár hraní, jak píšeš, je to po delší době. Nepřijde mi rozumný a „fér“ snažit se hrát, aniž bych měl za zády třeba nějaký nový materiál. Jsem ale s Authentic Music trochu spřízněný (je to jeden z těch labelů, kterým masteruju část skladeb), a navíc nabídka hraní s Technimatic, který mám rád… To jsem nechtěl odmítnout. Je to taky motivace dokončit nějaký nový materiál.

 

Troufnu si tipnout, že nemalá část publika tě nikdy hrát neviděla/neslyšela, zkus jim trochu přiblížit, co mohou očekávat… Třeba tím, co tě teď v drum & bassu momentálně nejvíc baví (tracky, alba, producenti). 

Víc si poslední dobou vybírám a filtruju. Skoro nikdy mě nezklamou SpectraSoul, Break, líbí se mi tak 50% věcí na Critical Music a Shogun Audio, něco od party z Cambridge (Nu:Tone a spol.). Technimatic, Bcee a Hybrid Minds z těch melodičtějších.

Technicky ale oceňuju (i když ne nutně hraju) spoustu dalších producentů… Hybris, Rockwell, Rido, Joe Ford, Noisia, Emperor. Občas se vynoří někdo opravdu originální, třeba Frederic Robinson. Asi nejsem sám, koho chytla retro 90‘s vlna (hlavně prostřednictvím house music nebo UKG), a třeba právě vycházející album Nu:Tona se o ní hezky otírá ve formátu d&b.

Nedá mi to nezeptat se, taková menší podpásovka – Záblesk – dalšího pokračování se už asi nedočkáme, co?

Vrátíme se v plný síle!

Z mé strany je to vše, chtěl bys ještě něco dodat, případně někoho pozdravit? 

Díky za rozhovor!

Dejte si Brooklynův starší mix pro dnb.cz