PROFIL// DJ REMARC

Blíži sa už siedme pokračovanie veĺmi úspešnej junglovej akcie Let It roll. Tentokrát vystúpi jeden z najzásadnejších DJov a producentov klasického junglu – DJ Remarc. Zrejme ste o ňom už niečo počuli, ale ak náhodou nie, môžete si teraz prečítať jeho profil ktorý pre vás napísal Raveboy. Stretneme sa v piatok 14.1. v Abatone!


5. 1. 2005, publikoval stano

Text: Raveboy

 

Na lednovém Let It Rollu se jako jako hvězda večera představí Marc Forrester a.k.a. Dj REMARC. Připravte se na tvrdou organizovanou nakládačku. Remarc je živou junglovou legendou z Anglie. Je jedním z mála, kteří se nevozí na módních vlnách, ale kteří naopak zásadně ovlivnili a ovlivňují vývoj junglu a drum’n’bassu. Spolu s producenty jako Ray Keith, DJ SS, Bizzy B, Neal Trix nebo TDK, platí za spoluzakladatele darkside a patří mezi naprostou špičku v žonglování s těžkotonážními ameny zapuštěnými hluboko do temných bas, ploch a syntezátorů.

Jeho prvním počinem bylo vydání skladby „Mayhem“ v roce 1993 na vlastním labelu Dollar records. Hned následující deska „Ricky“, vydaná ve spolupráci s Lewi Ciferem (tou dobou producent Reinforced a výrazná postava breakbeat hardcore) doslova udělala díru do světa přiblble veselých tracků a smajlíků. Hororově znějící samply, brečící děti, temní bubáci, to vše na pozadí Remarcovy budoucí speciality – amenů rozsekaných až na půdu. Nejednomu clubberovi, zvyklému na veselá piánka a vysmáté vokálky, poklesla čelist. Remarc se tak stal průkopníkem nového směru, kterým se začal drum´n´bass ubírat.

Remarc neusnul na vavřínech a pokračoval ve své snaze ohromit publikum. Jeho technika dekonstrukce a opětovné rekonstrukce klasických junglových smyček dováděla kritiky i tanečníky k šílenství. Silně rozsypanou a nasynkopovanou rytmikou doplněnou o dynamickou „zlou“ basovou linku a nekompromisní ragga vokály vytvářel na tanečním parketu opravdové peklo. Remarcovy nahrávky z let 1994 – 1995 se staly nehynoucími klasikami, ať už se jednalo o materiál na White House („Sound Murderer“, „Drum & Bass Wise“, „Menace“), na Suburban Base („R.I.P.“, „In Da Hood“) nebo na Kemet („Unity“ se Simpletonem, „Press the Buzzer“ s Brain Killers a Junior Saw). Nebál se ani remixování – mezi jeho nejslavnější předělávky patří jeho verze „Legalize“ od Bagga Worries & Jucksie Nice, „Fire“ od Prizna & Demolition Mana nebo „Jungle Move“ od Ninja Mana.

Remarc se zcela zaslouženě dostal i na velmi slavné kompilace – mimo jiné na „Bass Raiders 1“, „Jungle Massive 2“, nebo i u nás hodně populární  „Drum & Bass Selection III. & IV.“

V roce 1996, kdy rovně posazený, technický a pro většinu posluchačů snáze stravitelný drum´n´bass definitivně vytlačil z mainstreamu divoký a zběsile rozštěkaný jungle, se po Remarcovi slehla zem. Nebylo o něm ani vidu ani slechu až do minulého léta, kdy se zničehonic na pultech objevily dvě retrospektivní alba: kompilace již dříve vydaných tracků s názvem „Sound Murderer“ a starší tracky, které nikdy předtím nevyšly „Unrealased Dubs“, obě  na značce Planet Mu, sublabelu slavných experimentálních WARP Records.

Remarc se vrátil a s ním se vrátil i zákon. Zákon džungle.