text: BIFIDUS AKTIF
Fresh – Submarines (original / Pendulum remix) _ Breakbeat Kaos (BBK004)
Když jsem kdysi před lety přišel s tím, že šílím
ze Submarines, nebyl jsem pochopen, protože „ta hrůza, co zní jak remix
Cher“, prostě předešla svou dobu. Dnes už tato vykopávka není ničím
neobvyklým a nebýt od Freshe a nevyjít na Breakbeat Kaos, bude určitě
i snadno přehlédnutelná. Mě však dostává pořád. Pokud máte rádi
létání nad lány plnými rozkvetlých leknínů, šílíte-li z tracků typu
Teebee – Severed Dreams, pak vás tato vyumělkovaná a vykalkulovaná raketa
odveze kamkoli chcete. Remix od Pendulum je pak dle mého názorů jedna
z možností, jak překonat, jak říkám já, „anti-Pendulovské
předsudky“. Tohle je totiž tak nakopávající jízda, ve které si nikdo
nemůže na nic stěžovat. Začátek s atmosférickým rozjímáním,
s náznakem a posléze celou částí hypnotického vokálu zní nadčasově a
nePendulově. Nájezd je pak nenásilný a jízda potom strhující. Vše je
překopáno a převedeno do jiné polohy než originál. Osekaný vokál
v remixu působí jako doplněk a určitě už nepřipomíná Cher. Mně tohle
naprosto vyhovuje!
Juanita Juarez – Stages (dubplate)
Nejdříve jsem si tento kvítek vyzkoušel v praxi a zahrál si ho. Juanitova novinka sedí na Calibra – Brother stejně jako sv. Václav na koně a stejně sympaticky si rozuměla s High Contrastovým Make It Tonight. Podmínka hratelnosti splněna. Samotný poslech skladby je díky pomale se rozvíjejícímu začátku bez tvrdých beatů a možná až příliš výraznému vtíravému halekání trochu k uzívání. Vydržet přípravu na rozjezd se ale vyplatí. Na ráz se přidají výrazné bicí a moc povedená přírodní a 100% liquidní basa. V polovině na nás čeká rozhoupávačka, s jakýmsi mini výletem připomínající dub atmosféru. V druhé polovině se pak přidá i klavírek a sem tam smyčec, není stejná jako polovina první, a to je dobře. Celkový dojem? Upřímně: Sám od sebe bych tuto nahrávku asi nejspíš přehlédl. Ale poté, co jsem ji dal šanci, musím říct, že se mi moc líbí.
Raw Q – Vital Soul / DJ Zinc – Departure (D-Bridge remix) _ Bingo (BINGO016)
Balzám na uši vyčnívající mezi dnes tolik
populárními uvrčenými syntetickými potvorami mě nadchl už na Bingo
Sessions. Vitální dílko s nezaměnitelným kontrabasem si bere cosi
z drumnbassu někde kolem roku 1997, řekněme staří Reprazent. Jednoduché a
účinné. Jediné ozvláštnění v podobě samplů fléten a občasný svist
nebo výkřik Soul úplně stačí. Skladba nenudí a nakopne. D-Bridgeův
názor na Zincův Departure pak valí také slušným tempem. Pracuje se
základem, na který nabaluje místy hodně zdrsňující prvky – není to
ale důsledek toho, že je D-Bridge odkojen Bad Company. Zde je to taková
decentní tvrdost, která vypumpuje adrenalin ve chvíli, kdy zní pouze basa,
bicí a ruchy. Na party absolutně dokonalý materiál je dalším potvrzení
toho, že Zinc má čuch na hity.
MIST + High Contrast – Do It / SKC + Bratwa – Prophecy _ Soul:r (SOULR012)
Ať poslouchám, jak poslouchám, buď jsem nový Soul:r
nepochopil, nebo se tady něco nepovedlo. Od složení Marcus Intalex + ST Files
+ High Contrast bych čekal letní bombu se strhujícím feelingem, masivní
atmosférou – prostě nezapomenutelný zážitek. Bohužel. Ačkoli zde basa
pumpuje do uší stylem až Calibroidním, celkově je to velká nuda bez
šťávy. Vývoj skladby tak nějak pluje od nikudy nikam, žádné nájezdy,
žádné odskoky. Při srovnání s Back To Love nebo 3 AM je Do it bez
šance. Nechytá mě ani hluboký vokál neustále omílající „Do It To
You“. Raději bych uvítal třeba vydání Love Sick. Prophecy už mi sedlo
líp, ale docela mě zaráží atmosférická plocha, která je v podstatě
jediným výrazným momentem. Při Calibreho setu na Planet Soundu jsem díky
ní identifikoval Prophecy jako nějaký neznámý Return Of Forever (remix) od
High Contrasta. Trochu kopírka. A hlavně – ve srovnání s Heart Of Love
je tohle absolutní outsider. Když toto zapomenu a začnu od nuly, nesmím
zapřít fakt, že má ambice na to, chytit člověka za srdíčko, a místa,
kde je ponechán base prim, určitě donutí DJe tuhle věc hrát.