text: BIFIDUS AKTIF
SKC + Chris.Su – Desert Siege / Crash _ Commercial Suicide (SUICIDE021)
Abych jenom donekonečna nechválil,
zamysleme se nad tím, co by (hypoteticky) na nový release řekl třeba
Kubatko: “To je strašně mrtvý. To bych asi usnul, kdyby to
někdo pustil. A nebo bych možná i umřel.“ Akira by asi
řekl: “No Desert Siege mi dycky vymr*á mozek z hlavy a
Crash ho potom doje*e ještě víc!!!“ A teď můj pohled:
Atmosférické intro u Desert Siege vyplaví Vašemu mozku tolik pozitivních
hormonů, že ho vnímáte jako milostnou předehru, a tak může jízda po
prvním breakdownu přivést nejednoho k orgazmu, a to bez jakékoli manipulace
s ústrojím, které je k tomuto jevu vždy potřeba. Desert Siege tu sílu
v sobě má! Zasněné plochy s dechberoucí atmosférou vychází
z jakéhosi hybridu zvuků smyčcových a etno nástrojů; nedokážu popsat,
co přesně v tom slyším. Basa je pak podle Anakyna mírně clownstepová,
každopádně věřte mi – je smrtící, a rovné úderné bicí a občasné
samply pak jen dotvoří obraz dokonalého tracku. Crash je pak neobyčejný a
nezaměnitelný nakopávák s drsným nádechem, pulzující basou a
elektrizujícím vybrnkáváním, vzdáleně připomínající drsnou atmosféru
Tech Itche. Konečný verdikt: 100% Bomba!!!
D-Bridge – Labyrinth (+ Concord Dawn) / Daylight (+ Fierce) _ Exit (EXITVS001)
Artificial Intelligence si na poslední mixované
kompilaci ke Knowledge střihli opravdu infarktový kousek. Labyrinth namíchali
do Desert Siege. To asi proto aby Bifidus jenom běhal se sluchátky na uších
a nevěděl, jak zastavit předčasné ejakuace. Teď ale vážně. Labyrinth
nabízí Concorddawnův syndrom rozsekání z dunivé basy, která byla po
použití např. v Don’t Tell Me nebo remixu Soul On Fire náležitě
oprášena a nabita novou energií. Jednoduchá a rovná palba má na první
poslech poněkud těžkopádný feeling, ale nenechte se tím zmýlit, protože
neuvěřitelně táhne! Do toho různé houkačky, kukání, řvaní a jiné
legrácky – pořád se tam něco děje, ale ne na úkor monotónnosti tracku,
která je zde určitě ku prospěchu. S Daylightem se seznamuji teprve pozvolna
a nechci ho nijak zanedbat, ale podle mě se na něm nedá nic převratného
vyzdvihnout. Protože tohle si dovedu představit pouze na konci party, kdy už
je všechno tak nějak jedno. Příjemné a nerušivě harmonické dílko
s příjemně mlhavou chordovou melodií, Matrixovskou basou a ženským
samplem nemůže urazit. A mohlo by to klidně vyjít na Good Looking.
Photek – No Joke (+ Fabio) / Baltimore _ Photek Productions (PPRO11VS)
Opět Photekovská jednoduchost,
křišťálově čisté bicí a neodmyslitelná originalita. Takový je No Joke,
pod něž se podepsal i Fabio, a je klasicky Photekovský – tedy stejně
jako v The End nebo Different Drum remixu se dočkáme naprosto famózního
basového výjevu, který při běžném poslechu skoro ani nevnímáte, ale
roluje úplně nejvíc! Do toho velmi smyslně naroubované “rapování“
s občasnou změnou, kdy dostane prostor zpomalený a zasmyčkovaný hlas a
dohromady nám to dává další klasiku tohoto žánru. Baltimore by pro
někoho na první poslech mohla být docela otravná lopata, jakých se
v poslední době dočkáváme docela dost od různých artistů na labelech
typu Renegade Hardware a Outbreak. Oldschoolové slizové motivy, zasekávání
ploch po amenové smyčce, dunivá basa… Jenže mě osobně tohle přijde jako
lopata! Nechci to nikomu nutit, protože pořád čekám na to, až mi konečně
dojede, že je to super a originální track – vždyť je to Photekovo
dílo – ale stále se tento pocit nedostavuje. V tuhle chvíli tedy musím
bohužel napsat, že mě Baltimore prostě nebaví a že kdybych to zahrál,
nedivil bych se za pískot a házení kelímků…