text: MIKE
obrázky: http://www.kriegimklub.de http://www.discogs.com
Jakmile jsem spatřil odkaz na akci se jménem německého
DJe a producenta, který má dokonce na hudební re/produkci vysokoškolský
diplom, srdce mi zaplesalo. Ano, the PANACEA nás opět poctil návštěvou,
tentokráte v pražské factory hall na Harfě, a rozhodně mi stálo za to, na
rozdíl od Lincolna (= autor předchozího reportu na Panaceu), trmácet se
6 hodin vlakem za akcí tohoto roku – pokud ovšem ještě nepřijede DSL
(Dieselboy). Ostatně Lincoln ve mně vyvolal něco, co mi týden hýbalo
žlučí, proto píši až teď. Na německého HC drumandbasstarda (snad mistr
promine) ve fabrice jsem se opravdu těšil, leč po příchodu na místo
z/lomených beatů mě šokovala stará okna, která si se zvukem značně
pohrávala a rozdávala jej ve své VIP – verzi sem a tam a naopak. :)
Zvukař tuto nepříjemnou záležitost řešil metodou “přeřveme
i zpětnou vazbu“(= poručíme větru, dešti…) a zvyšoval hlasitost
systému, čímž jistě trpěl nejeden posluchač či tanečník. No, co si
budeme namlouvat, čeští DJs toho také moc nepředvedli, snad až Suki mě
dokázal zaujmout a svléct si zimní bundu, ale davy tancechtivých tancovaly a
tancovaly… Ještě, že bývalý úspěšný soprán německého pěveckého
sboru přijel! Za gramce a jednu míchačku (občas se trhla) se the Panacea
postavil s půlhodinovým zpožděním. Jeho intro jsem nepoznal, ale Screamer
to určitě, Lincolne, nebyl! Těšíce se na pořádnou exkurzi německým
energickým dnb jsem byl první půlhodinkou jeho setu lehce zklamán: zazněly
typické party-věci: rozkývaná Bacteria, Masochist (holt Australani frčí),
Dreadlock od Future Prophecies, a samozřejmě nějaké ty ostrovní jump-upy.
Mezitím ovšem zazářila nová pecka Voices of Loneliness od Future
Prophecies. Ovšem dočkal jsem se, a to hned Panaceovského Wintermutu, jenž
mě donutil jít se podívat, jakže vlastně vypadá soused z NDR, protože
mlhovky na mikině nemám a videoprojekce nefungovala. J Udělal jsem dobře,
neboť Panacea, uvědomivší si, že systém je hodně “evropský“, čili
kvantita vítězí nad kvalitou, nasměroval na nás své odposlechy, a my
šťastní v předních řadách jsme začali létat v jeho tvorbě
i netvorbě. :)
Naříklad jeho Winter Nights mě přinutila po dlouhé
době zpívat si na akci, stejně tak jeho last track Found a Lover, do kterého
se mu pořád pletl Abbu či Pixie (nebo Dixi?) s Helicopter Tune od C4C.
Němec se ale nedal a nechal tuto našlapanou vokálovku říznutou trancem
dohrát do konce. Ostatně trance v jeho setu zazněl hned třikrát: vždy
jsem si myslel, že slyším nějakou novou střelu od Ill.Skillz, ale rovné
beaty mě vrátily ze země přání do rozjeté továrny: piva létala, holky
se svlékaly, najížděl Dumondův Human (Ill.Skillz rmx)… Při věcech
z jeho staršího alba Underground Superstar (2002) jsem už nezpíval, ale
řval: třeba Panik Orkestra, Chartbreaks, Burning Like Fire nebo No Exit
2 Exists, a samozřejmě Underground Superstar. Všiml jsem si, že měl
některé tracky předmíchané, to aby mohl tancovat s náma (šílené
kreace) a přivádět se do extáze hudbou… Jednou takovou míchaninou je
příhodně pojmenována věc The Medley, kterou mě po své jízdě
daroval – bez ní bych si na něj určitě také vzpomněl. :) Občas
“mutnul nájezd“ a zařval na nás německy, že nás přijel zničit
(pravdivostní hodnotu tohoto výroku dokresloval svou zlatou lesknoucí se
násadkou na zuby). Tak jsme mu ten řev opětovali… Jeho cca. 90ti minutový
set byl namíchán nádherně čistě a technika mixů byla hodně různorodá,
což imponovalo jistě nejenom mně. Jelikož jsem si zvykl na špatný zvuk na
akcích (Pendulum ve Frýdku-Místku, BSE v Nových Zamcích, atd. ), tento
výlet do Prahy jsem si opravdu užil…