text: HACKENALIEN
Z Prahy sme odjížděli po mírném dešti, tušili jsme
tedy, vzhledem k větru vanoucímu směrem na východ, že dorazí i do
České Třebové, kdežto se třináctý díl akce odehrával, nicméně nebylo
v našich predikačních možnostech zvědět, jaké škody natropí
spojenectví infernálního deště a ďábelského větru. Zpět k cestě.
Avizované vozy, které za pětku odvezli z nádraží až do místa konání,
skutečně fungovali, a kopec to byl pořádný, díky. Po průchodu vstupním
portálem jsme velmi rychle odměřili pohledem i botami, že něco
v nepořádku jest. Krátká obhlídka, ne-až-tak-jak-jme-si-mysleli-velkého
areálu nám dala za pravdu. Techno stage stála, dnb stage stála, ale jen do
příchodu větrně-vodní smrště, pak spadla a k tomu voda zničila drahou
techniku. Uf, co teď. Nalezli jsme poupravený line-up sešoupnutý na jednu
stage. 21–23 Pietro, 23–01 Ade Fenton, 01–03 Ed Rush, 03–05 Koogi, 05-?
Anakin. Inu pozorujíce postupný přesun (stánků a slunečníků) a přísun
(návštěvníků) jsme seděli na utřené (byli fakt mokré) lavici a
poslouchali rádoby údernou snaživou selekci dje Pietra. Toto odvětví
taneční hudby, nejen vinou i zde se zjevujících strašidelně smaho-trendy
lidí, příliš neposlouchám, přesto sme rozpoznali provařeninu Renato
Cohen – Pontape. Občas se snažil o zamixování nějaké mírně
elektro/progresive desky, leč okolo desáté sme spatřili před podiem první
creepy vykoulence (scházel jen dudlík), přesunuli sme se tedy dovnitř. Čas
běžel bez dnb pomalu a prostor uvnitř byl jen decentní občerstvovnou. Lidí
však do areálu přibývalo a otázek na různé nelegální substance a
produkty přibývalo. Navštívil sem i VIP prostory, zde bych tedy rád velmi
poděkoval za pohostinnost lidí, kteří tam v tu chvíli byli a zjevili mi
fakt, že akce obdržela další ránu: Koogi nedorazí. V tu chvíli již
hrál Ade Fenton asi hodinu, šli jsme se tedy pomalu připravovat na příchod
mistra Rushe. Poslední půhodinu Fentonova hraní bych zhodnotil jako
standartně nadprůměrnou. Zajímavé bylo pozorovat spíše zvláštně ladné
pohyby, jež u hraní předváděl. Poprvé sme také uslyšeli praskání
v levé bedně, které se s náhodnou periodicitou vracelo. Pak už sme
spatřili, jak si Ed Rush připravuje desky a smršť mohla spustit. Došlo
nám, že dosavadní absence dnb mírně škodí, neboť jen tak z fleku
naskočit do vlaku zvuků, který řídil Ed Rush, je přeci jen něco jiného,
než přestoupit do něj z nějakého warm-upového, který by řídil český
dnb dj. Byli sme však natolik šťastní (a nebyli jsme sami), že nadvláda
rovných beatů končí, že se to zdálo být jen kosmetickou nerovností.
Ed Rush odpálil úspěšně peckou, jejíž jméno nejsem
schopen vylovit už 3dny z paměti (snad Subfocus), do ní nasolil Violent
Sound s geniální prostřední pasáží a desku na to už tam byl Dubplate
Killa, která rozhostila opravdový mayhem. Další byl v řadě legendární
Messiah v remixu od Noisie, dav skákal a řval, neboť tento song je
„massive“. A pak přišlo to na co sme čekali, první smršť věcí
s jasně hmatatelným zvukovým logem Virus, ať už šlo o věci
z chystaného alba nevydaných dubplatů Vaults nebo o nějaké nové věci,
jejich zvuk nás rozhazoval všemi směry. Hutné basové linky, překopávané
nájezdy, ďábělské změny uprostřed sonických jatek, temný odér..Ne
nadarmo sou tito producenti repektovaní. Velmi cením vibe, který i přes
mírnou promíchanost příznivců různých stylů byl velmi pozitivní.
I když tu vyčáhlou diskosmahu, která tam pokračovala i po nástupu Ed
Rushe ve svých tanečcích, bych nechal promptně sežrat pět kilo jablek a
hřbet zvalchovat holí za takovou drzost. No nic, přišla stále nevydaná
Arachnofobie, kterážto má vždy mocná impact. Radost udělal všem
jump-upařům peckou Sinatra od dua J-Majik & Wickaman. Posléze překvapil
Masochistou, bohužel ne remixovanou verzí, do ní včaroval další virus
sound desku a už tam byl Tyrant od Simona Bassline Smithe. Hned první zvuky
další desky každému řekli, že teď bude kotel, neboť přišla asi
největší hitovka posledních 10 měsíců X-Ray od Subfocuse, ten track zná
každý a perfektně se na něj vaří. Světla točili barvami, stroboskop se
ani jednou nerosvítil a videoprojekce pokračovala ve svém psychopatickém
stylu, bohužel téměř nikdy moc neladila do hudby. Nechci si furt stěžovat,
ale skutečně nejde aspoň občas zkusit sladit změny ve videoprojekci se
změnami v hudbě. Když hudba vře přes varu bod a projekce se stále točí
okolo repetice jednoho motivu bez nějaké změny, tak nevím zda neztrácí
její přítomnost aspoň sedm jedenáctin smyslu. Po Xrayi přisly takové dvě
tři věci…mno to už nebyla Virus jatka, ale přímo Virusí masokombinát.
Člověk mohl jen bezmocně reagovat agresivním tancem nebo stát
s otevřenými ústy, přesto měla hudba v tu chvíli o tolik navrch. Jestli
tohle byla ochutnávka z Vaults, tak potěš pan Bůh, bude to apokalypsa
neřesti. A to sem nevěděl, že do toho zamixuje starého Kerbcrawlera. BOOH!
Teď přišel, řekl bych, nový virus s Mc Rymetymem asi, název snad
Holdback, každopádně Optical se zase předvedl, co se produkce týče.
Chvilku na to sme se dočkali zástupce z nového Virusího releasu (tj.
VRS015) překvapivě ne Reece, ale remix stařičké klasiky od Ill Skillz, a
musím říct, že naživo tenhle track těžce diktuje. Nicméně opět jsem
chválil den před večeří. To, co tam solil přištích patnáct minut, byla
opravdu neskutečná nálož, jako když vás šéfkuchař Tony hodil do
Ultimate Chopperu a třikrát zmáčknul. Jen jsme na sebe stačili zařvat
„moc přísný“ a snažili se odolat (bez šance) tomuto sonickému
kobercovému bombardování.. Ed Rush pak ještě vzpomenul Original Doctor
Shade, řekl bych, že to byl Hacksaw nebo Bullit. Potom snad Werewolf, nebo
něco z Bad Taste LP, potom došlo k nějakému zlobení na jednom gramci,
takže přišel technický rewind a potom se dostalo na další překvápko,
v podobě dle mého soudu vyčpělé Danger (Crossfire) od SBS&Drumsound do
ní Bacterie (Pendulum rmx jak jinak) a do toho, jako když sbíječkou do ucha,
The Nine a to tedy dav opět hořel.
Klasický zvuk oznámil konec a poslední desku. Věřil sem a přišlo to.
Z céda pustil Voodoo People v novém remixu od Pendulum. Je úžasné
sledovat reakci lidí, když spustí hlavní motiv, téměř každý, kromě
hudebních analfabetů, v tu chvíli pochopí, že přijde masakr. Přišel.
Rewind. BOOH! A znovu, co se tohodle tracku týče nemám slov, neboť nás
rozkopal, stejně jako na Get Punked, do absolutní smysluzbavenosti. Kdo
neslyšel naživo nepochopí… Ed Rush tedy předvedl velmi rázné
veni,vidi,vici. Jo a až bude někde hrát přístě, sledujte, jak úžasně
kroutí nohama..Celý set k němu občas hlásil něco mc jehož jméno
neznám, ale po pravdě nijak neškodil, zbytečně se nepředváděl, tudíž
ho hodnotím „v pořádku“.Takže zesumováno, jeden rewind a dvě hodiny
pekla. Nezahrál sice nalezený rmx Sonaru, ani nějaké ochutnávky
z Penduláckého LP, ani nic z Creeps, ale i přesto: Úžasné.
Pak měl přijít Koogi, ale bohužel místo něj musel
nastoupit Anakin, který s touto pozicí nepočítal a neměl
tedy ani s sebou na tento post nejvhodnější desky, není to však jeho
chyba. Hodil tam Dreadlock, pak Ask Not (bohužel ne vip verzi) do toho Back to
the Roots, no snažil se, ale bez urážky, po Edovi to chce něco
říznějšího. Nahodil ještě něco u Weapons of Mass Creation 2, pak pár
tvrdších věcí, When the Lights Go Down a měl u sebe i Zincův Creeper.
Inside my soul (Friction&Nu Balance rmx), Logisticsův rmx I Got Love. Snad
sem slyšel i Quite Perfect, ale pak došlo ke změně djů o které sem
nevěděl. Poslední dnb hrál Va.czech, slyšel sem ho
poprvé, ale po pravdě to řezal dost dobře, původně měl hrát před Ed
Rushem, tam by se hodil stejně dobře jako hned po něm. Ale co já vím,
nejsem pořadatel. Jako první zahrál Capture the Flag, pak už to byli jen
samá inferna raidenoidního typu. Zde se zjevil též mc, bohužel jiný než
ten u Ed Rushe, tomuhle sem měl chuť narvat cihlu do huby, působil dojmem,
že tam vůbec nemá co dělat a nechápal sem proč mu nikdo nesebere mic. Za
podivné nesmyslné skřeky míchané se řevem, které vyluzoval, sem měl
chuť vzít ho kamenem přes orgány. Pročež se cca krátce před pátou
hodinou ranní postavil za gramce někdo další a najednou byl dnb
(i kreténský wannabe-mc) pryč. Nicméně musím říct, že tento dj
příjemně překvapil na klubové techno nezvykle rychlým mixováním (nic
extra ale holt se nečekalo na novou desku 3–5 minut). Zahrál ňáký remix
King of Snake a Pontape. Pochopili sme, že je čas odejít.
Mám zde ještě podotek před závěrem. To, jakým způsobem si ta imbecilní vyholená mocně svalnatá hovada vynucovala odchod všech lidí z prostor vnitřní občerstvovny, sem nepochopil, stejně jako důvod tohoto zásahu, zřejmě security pomocníků, ve čtvrt na pět ráno. Nevím, každopádně původ, smysl i projev jejich agrese sem nepochopil. Cestou domů na nás české dráhy opět přichystali krásné šmelo v podobě hodinového zpozdění a nuceného přestupu. Nezbývá než konstatovat smutek nad prohlášením organizátorů, že další takovýto open-air neproběhne, neboť bych řekl, že i přes neuvěřitelnou svinskost, kterou jim počasí nadělilo, prokázali svoje kvality. Nelze tuto akci hodnotit standartními měřítky, jelikož byla otřesena smrtícími komplikacemi, přesto však proběhla se ctí a to se cení. Díky.