text: BIFIDUS AKTIF
Měl jsem pocit, že ortodoxní drum and bassové posluchačstvo v Čechách čítá několik tisíc mladých lidí. Po včerejšku mám za to, že jsou to snad jen stovky. Je mi z toho smutno, ale nedá se nic dělat. Break a Fierce nenaplnili Abaton tak, jak by si zasluhoval. Přišli jen Quarantinu znalí lidé a bez potřebné podpory kolemjdoucích, zvědavých lidí a nebo turistů nedal dav ani 300. Většina lidí protančila střevíce, vyřvala si hlasivky a má na dlouhou dobu o čem vyprávět. Daň za toto všechno je však to nejsmutnější. Promotér naplánuje a zařídí vše do posledního detailu, zajistí tím bezchybnou akci, ale nakonec ji doplácí ze svého. Pak už logicky chybí vůle se do takového dobrodružství pustit znovu… a nakonec to dopadne tak, že zůstaneme všichni doma, protože nebude kam jít…
Reverb a Beast 67 nehrají klasický back
2 back, ale střídají se nárazově. Prázdný Abaton přijímá vibrace
těžkotonážních zbraní moderní doby. Reverb zkouší Easy Rider od Ibogain
+ Lamat a probírá z letargie nejednoho z pár desítek postávajících
natěšenců. Následuje Moodswings od Doma + Rolanda nebo Between The Lines od
Vicious Circle. Beast 67 sází například Gridlokův remix tracku Trippin
(Mampi Swift) nebo Backdraft od Noisie. Na začátek sice striktně masážní,
ale pro tuto akci naprosto adekvátní. Před půlnocí už vypadá parket
zajímavěji, ale pořád chybí lidé, chybí tlačenice, žíznivost po akci a
kvalitě. V jednu hodinu ráno má dav sice sílu, ale konečná návštěvnost
vykazuje ještě nižší číslo, než Take Control minulá, kterou zabila
absence Teebeeho. Co zabilo Kvarantínku, to netuším. Následovaly: Facade od
Noisie, Camouflage od Optiva, Killa DJ od Drumsound + Bassline Smith nebo
Freenote od DJ Zinca…
… a to už stojí na podiu Fierce
i Break, aby si střihli společnou tříhodinovou diktaturu. Přichází
introduction v podobě Tell Me od Breaka. Surface Noise od Fierce + Optiva zní
z beden jak kombajn žvýkající tunu orbitek. Selekce napovídá
příslušnost obou DJs ke Quarantinu, protože následují tracky
inteligentní, tvrdé, monotónní, basující, nakopávající, vlající
i líbivé. Tech step is not dead!!! Přichází návrat do starých časů,
kdy jeden skřípavý zvuk, bicí smyčka, basa a hajtky, dokázaly bavit dav
celý set. Nikdo nepotřeboval polovinu setu plnou jump upu a druhou s obsahem
Noisie nebo Pendulum. Ovace sklízely ty nejmrtvější a nejjednodušší
tracky. Přišlo The Future od Break + Hydro, Vanishing Point od Breaka a
Breakův remix Brainstitch (Noisia). Track večera? Break – Authentic
z chystaného alba Dominion. Pokračovalo se třeba se Soul Cube od Optiv +
Chris Su + Axiom, ale zazněla i California od Silent Witnesse. Rozhodně se
v setu objevilo spoustu nových věcí z chystaného alba od Ed Rush +
Optical nebo Phace, ale nebudu vyhledávat jejich přesné názvy…
Myslím, že některým návštěvníkům
mohla selekce přijít monotónní, ale s jinými jsem se shodl na tom, že
bychom na Breaka + Fierce vydrželi skákat klidně do šesti. Fierce hrál
Breakovy tracky a Break ty Fiercovy… nádherná symbióza! Osobním odvarem
party pro mě byla resurekce tracku Moonbreaker od Cause 4 Concern + Fierce,
pocházející z roku 2001. Původně měl vyjít coby flip ke Carrier, ale
nakonec nad ním zvítězila Bermuda. Škoda! Člověk by nevěřil, jaký
potenciál může mít track na velkém zvuku, jehož si při domácím
poslechu skoro ani nevšimnete. Set byl okořeněn klasikami jako Rock The House
od Ed Rush + Optical, Side Effects od Krakena a nebo naopak novinkami od Commix
z vydavatelství Metalheadz. Na závěr přišel i Calibre – P.U.R., aby
pak po dubplatu Roniho Size (který sice neseděl k selekci, ale rozbil celou
louku) veškerá legrace skončila. Break + Fierce představili sami sebe, label
Quarantine, a v celých třech hodinách zabíhali do všech sfér, který jen
temný a deep drum and bass nabízí. Pouštěli do nás hudbu věrně
odrážející jejich duše. Žádná show, žádné přípravy, gradace,
rewindy nebo mash upy… A já jim to 100% věřil a hltal. I když byl
člověk unavený, musel v té nádheře alespoň stát a nechat se
hypnotizovat…
Nastoupila IM Cyber a Nitrous. Začátek
svěřili do rukou Calyxe a Kontrola, kdy počáteční intro tracku Set Me Free
nastartovalo raketu do jiného vesmíru. Ten byl barvitější a ne tak
unifikovaný. IM Cyber pak pokračovala třeba se Cyclone od Calyxe +
Teebeeho, zazněl Hunter od Teebeeho a nebo Luca od Cause 4 Concern. Nitrous
hrál měkčí a experimentálnější věci, mezi nimiž se krásně vyjímali
Tactile coby remixéři Lost And Found (Digital) nebo další maďarský počin:
SKC – Butchery. Nebyl by to Nitrous, aby nenaložil Amita, při odchodu mě
do zad a uší šermovaly zvukové vlny jeho podivnosti Dirt Box…
… nevydržel jsem ani do pěti, ale jedno jsem věděl:
Chci se do Abatonu na Take Control opět vrátit. Snad to nebude v listopadu
naposled… Jinak velký respekt patří VJs za nápadité obrázky; jelen to
u mě vyhrál!