Recenze // Well Being / Physics / Spectrasoul / John B

Máme to ale venku hezky, že? Proč se tedy nepodívat na zoubek 3 nejnovějším přírůstkům se jménem deep a příjmením liquid – Well Being & Physics servírují release na novém labelu ZEN, Spectrasoul opět excelují, tentokrát na Celsiusu a úchyl John B se vytáhl plackou pro svou Betu.

13. 4. 2008, publikoval ahz

Well Being – When You´re Not Around / Physics – Invisible Spaces
ZEN (ZEN001)

Za neznámým projektem Well Being se skrývá Alexander Holland, právě tato áčková strana na Nookieho fungl novém sublabelu ZEN je jeho prvním releasem ever. Celá skladba ve mě evokuuje pocit, že jsem ji už někde slyšel. Vokál je tklivý, zpěvačka se snažila, ale z celku vám nakonec vyleze jednoduchá liquidovka, obohacená o pár oldschoolových zvuků a drobné vrstvení rytmiky. Toť vše. Phinskou školu na flipu reprezentuje Glenn Grip vulgo Physics, majitel labelu Midnight Sun. Po poměrně nevyčuhujícím tracku Soulbox Glenn přichází s trackem, který by leckdo mohl považovat za rozpracovanější Soulbox. Po prvních pár tónech se na vás sesype klasický „GLO rytmus“ plný špinavých hajtek a vám nezbývá než čekat, co z toho vyleze. Kdo míchá na drop, bude překvapen jeho posunutím o čtyři doby, ale to u Physicse není žádná novinka. Skoro jak kdyby tím na vás řval: „Takovou luxusní mluvenou vyhnívačku sem vám vyrobil, tak si ji koukejte poslechnout celou!“ Jízda, která se posléze rozjede, je postavená na funky base a geniální kombinaci klavíru a elektrické kytary. Ta jde vlastně mimo rytmus a bezděky způsobí tak, že se ve skladbě krásně ztratíte. Ne, Invisible Spaces není track pro každou příležitost, ale v pravý čas dokáže vyloudit na tváři úsměv jako vzpomínka na osobní tajemství loňského léta. Možná i proto se tolik zalíbila LTJ Bukemovi, když jí před časem umístil do své Top5. Lahůdka!

Spectrasoul – Submission / Tender Doubt
Celsius (CLS008)

Ještě před rokem poměrně neznámá dvojka se to s basama a fousama naučila a leze z nich momentálně moc příjemný zvuk. V současnosti jim vychází první větší počin, EP Waterfront na Nu Directions, nicméně nás zajímá osmý výlisek na Fokuz sublabelu Celsius. Submissions je track, který vás svou rozpustilou rytmikou spolehlivě rozhoupe. Ruce nad hlavu asi nezvedne, ale jeho minimal feeling na party funguje! Basa tu bručí, jinde hučí, jistým ozvláštněním skladby pak budiž electrosamply v její druhé půlce. Na flipu pak pánové nachystali Tender Doubt, pěknou pohodovku alá Calibre, jež se uplatní spíš na vašem domácím stereu, než na hlavní stage v Crossu. Přesto se dá tento výlisek považovat, hlavně kvůli áčku, za solidní tool.

John BMr.Freud / Red Sky (feat. Shaz Sparks)
Beta Recordings (BETA019)

Třetí deskou pro dnešek budiž kus z garáže metrouše Johna B, který vylezl, jakjinak, na jeho labelu Beta. Nutno říct, že na tuhle desku Jenda vybral kousky z dvou různých šuplíků jednoho stolu. Po prvním poslechu Mr.Freuda jsem byl dost nadšen a v krámu se nad otáčející deskou houpal, jak nožky rozpustilé školačky, sedící se svými chlupatými sluchátky na rantlu za školou. Electrozvuky John B roubovat prostě umí! Jaké bylo překvápko, když i doma při třetím poslechu jsem si nohou nepřestal podupávat, což se tak často u Johnových dřívějších výtvorů nedělo. Leckomu by se mohlo zdát, že se ústřední melodie o pěti tónech, která tak účinně „padá do ticha“, brzy ohraje, nicméně lze bez nadsázky říci, že je ve skladbě onen jednoduchý nápad maximálně využitý. Track má náboj, podpořený skvělým vrčivým zvukem. Red Sky je zase z kategorie „pěkný intro → přeslazený vokál s levnou španělkou v pozadí → průměrný zbytek desky v elektroobalu“. Určitě si na to zapaříte, ale vokál se brzo přejí. Zato Mr.Freud přežije. Každopádně po řemeslné stránce odvedl John B dobrou práci v obou případech.